piątek, 20 grudnia 2013

Jak zrobić choinka ze wstążki / DIY




Witajcie kochani :) Dziś mam dla Was kursik na choinki ze wstążki :) Robi się je szybko więc doskonale spiszą się w roli ekspresowych ozdób. Zobaczcie sami.


Będziesz potrzebować:

  • Nożyczki
  • Szpilki
  • ok. 2,5m wstążki
  • styropianowa baza - stożek 

Moje choineczki mają zaledwie 15 cm wysokości, a wstążka szerokość 1 cm.

Wycinamy kawałki wstążki o dł. 8 cm. Zawijamy jak na zdjęciu poniżej i przypinamy szpilką.  Ja używam długich szpilek bo bazę mam tej "gorszej" jakości i wolę uniknąć ewentualnego wypadania z  niej szpilek. 


W miarę zbliżania się do czubka choinki, zmniejszam długość kawałka z 8 cm na 7 cm. Ostatni rząd ma 6 cm. Szpilki wbijamy "od góry w dół", dzięki czemu szpilki nie przejdą na wylot oraz zmniejszymy w ten sposób ryzyko ich wypadania. 


Na końcu robimy kokardkę i wbijamy ją na sam czubek choinki 


Proste prawda? ;)
 Opcjonalnie, szpilki można zastąpić np. gorącym klejem. 
Dodatkowo, bazę można pomalować, spryskać brokatem w sprayu, użyć  dwóch kolorów wstążki lub dodać cekiny pod szpilki... Wszystko wedle naszych upodobań i zasobu posiadanego przez nas czasu. Ja, ostatnio nie posiadam go za wiele, więc u mnie choinka w wersji prostej i szybkiej ;)

Zielona choineczka będzie w pokoju synka 

Złota w naszej sypialni. Będzie super pasować do wezgłowia ;)


WESOŁYCH ŚWIĄT!!! 




9 komentarzy: