środa, 19 marca 2014

Jak uszyć zawieszkę do smoczka ***Zawieszka handmade*** *** Przywieszka/ klips do smoczka***








Będziesz potrzebować:


  • dwa paski tkaniny (u mnie, są one o wymiarach 35 x 3 cm ale mogą być też mniejsze, jeśli przywieszka ma być dla mniejszego dziecka), 
  • agrafkę,
  • rzep,
  • metalowa klamra do szelek
  • cienka gumka ( u mnie, o długości ok. 20 cm)
  • maszyna do szycia + nici ( Juno by Janome E1015)
  • żelazko
  • chęci ;)

Dwa paski tkaniny, zszywamy prawą stroną do środka. Wywracamy tkaninę na drugą stronę, za pomocą agrafki  (foto nr 3 i 4). 



Po wyprasowaniu, nawlekamy gumkę. Tu również do pomocy używamy agrafki (foto nr 7). Zszywamy wszystkie miejsca łączenia. Na jednym końcu przyszywamy metalową klamerkę, a na drugim rzep. Niestety, z grubszymi warstwami tkaniny, moja maszyna miała spory problem. Zdecydowanie nie jest stworzona do tego typu prac. Troszkę ze sobą porozmawiałyśmy i ostatecznie, udało mi się namówić ją do współpracy ;)


Oto efekt końcowy.



Zawieszka stanowi komplet do gwiazdkowego zestawu :) 


...


...


...




Czas uszycia zawieszki: ok. 1 godz. 



Pozdrawiam :)

20 komentarzy:

  1. super Ci wyszła ta tasiemka :) moje już schowane do szuflady na szczęście, ale jak ich używałam to ratowały mój kręgosłup, bo Lili cały czas smoki uczyła latać, a mama dzielnie podnosiła je z podłogi z ich nauczycielem na ramionach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też był szał ze smoczkami i gubieniem ich na spacerach. Zawieszka powstała dla synka znajomej, ale wspomnienia przy jej szyciu, błyskawicznie odżyły :)

      Usuń
  2. Nie wiem co się dzieje,a dzieje się tak często,że nie widzę jakiś blogów;(
    Teraz padło na Twój i posty nie wyświetlały się na pulpicie.
    Jak już wlazłam,to powinno być dobrze;)
    Mnie smoczki już nie dotyczą,no chyba,że w przyszłości,ale kursik oczywiście jest super;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana. Może jakiś wirus, skoro dość często się to zdarza? Ja np. nadal borykam się z problemem przekierowania do mnie z konta google +. Już kilka osób mi pisało, że udaje im się to tylko z linka bezpośrednio odsyłającego do mnie. Trudna sprawa.

      Usuń
    2. Właśnie udało mi się rozwiązać mój problem ;) Zmotywowałaś mnie do tego ;)

      Usuń
  3. U mnie już dawno smoczków nie ma ;p Ale fajny pomysł na takie "tasiemki" :) A teraz jest całe mnóstwo ciekawych materiałów więc można kombinować :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :) Jest tyle pięknych tkanin, że aż żal ich nie wykorzystywać :)

      Usuń
  4. przydatna rzecz :D

    http://lesia-rekodzielo.blogspot.com
    zapraszam Wszystkich na candy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki mały niezbędnik mamusiek, których dzieci kochają smoczki :D

      Usuń
  5. Teraz to już wszystko można samemu zrobić ;) U mnie były zawieszki plastikowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super prezent dla jakiegoś małego bombla:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mocno liczę na to, że przypadnie do gustu nowemu właścicielowi :)

      Usuń
  7. Super tobie to wyszło...:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kursik! Chyba siądę do maszyny, bo nasze zawieszki jakoś tak szybko zniszczeniu ulegają bo są bardziej interesujące niż dyndający na nich smoczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł z tą zawieszką, a te gwiazdki jakie rewelacyjne :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń